
Rozmowa Magdaleny Fabiańskiej, Managera Biura Zarządu z Karolem Kowalczykiem, Managerem ds. Rozwoju Branży PET.
Z cyklu: Eksperci Canagri
Magdalena: Witaj Karolu! Świetnie, że udało się spotkać. Od razu chciałabym pogratulować zmiany stanowiska. :) Zacznijmy od początku czyli jak wyglądała Twoja droga zawodowa, zanim objąłeś obecne stanowisko? Jak zaczęła się Twoja przygoda z branżą PET? Co Cię w niej najbardziej zafascynowało?
Karol: Cześć Magda, miło Cię widzieć. Dziękuje bardzo, zmiana stanowiska bardzo wiele dla mnie znaczy. :)
Od zawsze kochałem zwierzęta i przyrodę, filmy o nich i obcowanie z nimi. W branży zoologicznej fascynuje mnie jej ciągły i wydaje się, nieograniczony rozwój. Moja ścieżka zawodowa w branży zoologicznej zaczęła się od pracy w magazynie dystrybutora Karm. Następnie miałem przyjemność zarządzać własnym sklepem zoologicznym, ale nie umiałem usiedzieć w miejscu i chciałem ruszyć w Polskę. Pracowałem na takich stanowiskach jak: przedstawiciel handlowy, manager regionalny i dyrektor handlowy przez łącznie 10 lat. Obecnie z naszej firmie Canagri pełnię funkcję Managera ds. Rozwoju Branży PET. Natomiast ogromną satysfakcję sprawia mi czynna sprzedaż, podróżowanie, poznawanie i bezpośrednie rozmowy z klientami.


Magdalena: Karolu, jakie największe wyzwania obserwujesz dziś w sektorze zoologicznym w Polsce?
Karol: Największym wyzwaniem w branży wydaje się obecnie "przetrwanie", a dokładniej mówiąc niepoddanie się masowym rozwiązaniom, niekoniecznie wychodzącym na zdrowie zwierzętom i własnemu biznesowi.
Magdalena: Jakie trendy w branży PET uważasz dziś za kluczowe?
Karol: Kluczowymi trendami w zoologii są według mnie: zdrowe żywienie i uświadamianie właścicieli swoich pupili, co za tym idzie personalizacja karm, przysmaków,suplementów czy akcesoriów oraz proekologiczne rozwiązania.
Magdalena: Jakie produkty lub kategorie Twoim zdaniem mają największy potencjał wzrostu w najbliższych latach?
Karol: W najbliższych latach spodziewam się rozwoju segmentu żywieniowego tj. karm, przysmaków i suplementów z naciskiem na ekologię i zdrowie pupila. Również w świecie akcesoriów będą to produkty ekologiczne czy biodegradowalne, a w leczeniu i profilaktyce wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji do bardziej wnikliwego badania potrzeb.
Magdalena: Gdybyś miał przekazać jedną myśl właścicielom sklepów zoologicznych – co by to było?
Karol: Odwaga, wiedza, determinacja, zdrowie oraz jakość!
Magdalena: Dziękuje bardzo za rozmowę i życzę powodzenia w pracy na nowym stanowisku. :)











