
Wyróżnij się w e-commerce: inspiracje rodem z „Lalki” Bolesława Prusa oraz przedsiębiorców międzywojnia dla marketingu B2B naszych czasów
Dlaczego dziś trudniej się wyróżnić niż kiedykolwiek?
Patrząc na e-commerce w Polsce, widzimy wzrosty: 5–9% rok do roku. Rynek B2B online rozwija się jeszcze szybciej. Konkurencja jest ogromna. Nasz klient B2B – po godzinach pracy przeobraża się w takiego samego B2C co Ty i ja – dostaje codziennie dziesiątki newsletterów, setki reklam, tysiące bodźców. W tym clutterze coraz trudniej się wyróżnić. Jako Marketing Manager w Canagri, wiem jedno: w tych czasach wyścigu, nie wystarczy mieć super cenę, czy ładną skórkę sklepu internetowego. Marka musi opowiadać historię, inspirować i wywoływać emocje – nawet w B2B. Dlatego w Canagri postanowiliśmy sięgnąć po inspiracje nietypowe, z epok i historii, które na pierwszy rzut oka nie mają nic wspólnego z handlem, rolnictwem czy zootechniką.
„Lalka” Prusa – inspiracja, której się nie spodziewasz
- Narracja: każda marka potrzebuje bohatera – klienta, właściciela, produktu.
- Konflikt: w B2B zawsze jest napięcie – ceny, czas, konkurencja.
- Kontrasty: dawniej bogaci kontra biedni, dziś offline kontra online, człowiek kontra AI.
Odwaga przedsiębiorców międzywojnia – lekcje dla współczesnych marek
Przygotowując Grand School II, sięgnęliśmy do postaci, które tworzyły fundament polskiej przedsiębiorczości. Każdy z nich był wizjonerem – i każdy daje mi dziś inspirację do marketingu B2B.
Eugeniusz Kwiatkowski budował port w Gdyni „dla floty, która dopiero przypłynie”.
To lekcja: buduj rozwiązania z myślą o przyszłości.


Emil Wedel podpisywał swoje produkty nazwiskiem.
To lekcja: reputacja i autentyczność to największy kapitał marki.


Tadeusz Lucjan Gronowski, twórca logo LOT – żurawia, który do dziś symbolizuje aspirację i nowoczesność.
To lekcja: branding to nie ozdoba, to symbol marzeń.


Melchior Wańkowicz, ojciec copywritingu, hasła „Cukier krzepi” i „LOT, Leć Polsko!”.


Karol Scheibler – fabrykant z Łodzi, który tworzył ekosystemy: fabryki, osiedla, szkoły.


Ursus – marka solidności, odpowiadająca na realne potrzeby rolnictwa.


Co to znaczy dziś „wyróżnij się” w B2B?
Grand School II Canagri – nasza odwaga w praktyce
Tematy - Marka, strategia, AI, odporność na marketplace’y, rola lidera.
Forma - Klimat międzywojnia: art déco, Wedel, Ptasie Mleczko, Danusia, stroje z lat 30.
Dlaczego tak - Bo wiemy, że odwaga zostaje w pamięci. Chcemy, żeby nasi klienci, właściciele sklepów agro, pet i equi, poczuli, że tak jak my mogą inspirować swoich klientów – nie tylko ceną, ale historią i charakterem.
od Lalki do AI














