Rebranding czy warto się zmieniać?

Rebranding czy warto się zmieniać? 

Rebranding? Czym jest?

Rebranding to coś więcej niż tylko „zmiana logo, bo tak czuję”. To całościowe odświeżenie wizerunku firmy, czyli wszystkich materiałów marketingowych, z których firma korzysta promując swoją
markę. Wyobraźcie sobie, że firma zmienia zarówno szaty zewnętrzne takie jak kurteczki, kożuszki, płaszczyki i wszystkie sukienki, spodnie, baaa nawet skarpetki;) a to oznacza, że wymienia wizytówki na nowe, papier firmowy, gadżety, wzorce prezentacji, bannery na ogrodzeniach, czy w social mediach etc. To naprawdę dużo pracy i bardzo precyzyjny proces, który warto zaplanować i rozłożyć w czasie na elementy ważne, najważniejsze i te drugo planowe.

Nasza firma Canagri właśnie przechodzi taką przemianę. To dla nas krok naprzód, który pozwoli nam być bliżej Was :)

Co wchodzi w skład rebrandingu?

  • Odświeżenie logo
    Subtelne zmiany lub nowe logo, które nawiązuje do dotychczasowego wizerunku, by zachować tożsamość marki. Ważna jest komunikacja zmiany, aby uniknąć utraty rozpoznawalności.
  • Redesign strony internetowej
    Odświeżenie serwisu w celu poprawy komunikacji, uwzględnienia nowych ofert, produktów lub strategii SEO. Zmiany mają na celu skuteczniejsze dotarcie do odbiorców.
  • Zmiana nazwy marki
    Proces delikatny i wymagający starannej komunikacji, aby zwiększyć świadomość marki, nie tracąc lojalnych klientów i unikalnego przekazu.
  • Nowy packing
    Zmiana opakowań, które wpływają na postrzeganie produktu, komunikację polityki ekologicznej lub podkreślenie klasy premium.
  • Reklama
    Metamorfoza polityki reklamowej, w tym nowe key visuale, palety barw i styl graficzny, aby podkreślić nowe wartości marki.
  • Social media
    Aktualizacja strategii komunikacji w mediach społecznościowych, które odgrywają kluczową rolę w budowaniu relacji z klientami.
  • Cała masa materiałów marketingowych gdzie występuje logo
  • Księga znaku, zwana inaczej Brandbookiem

Rebranding Canagri – udało się wiele!

  • Wymieniliśmy wszystkie materiały marketingowe z logo Canagri na nowe, zgodnie z wypracowaną Księgą Znaku.
  • Przeprowadziliśmy redesign platformy zakupowej Canagri
  • Systematycznie przeprowadzamy odświeżanie szaty graficznej produktów Canagri.

Mamy świadomość, że rebranding w przypadku branży FMCG to częściej spotykany element promocji marki jednak my lubimy odnosić się do odwagi podmiotów z naszego „podwórka” i tu możemy wymienić bohaterów rebrandingu – firmę: ZOO Karina, Sano, Michała Grudzień i teraz już Canagri.

Inne głośne rebrandingi? Proszę bardzo:

Pamiętacie starą Żabkę? Jej „zielone żabki” były wszędzie, ale czy było zbyt trywialnie? Czy zbyt wprost i dosłownie? Ci, którzy o tym zdecydowali z pewnością wiedzieli, że ich apetytem jest to by otworzyć się na wiele innych usług, niż tylko niewielkie sklepiki pierwszej potrzeby i nowe logo zdecydowanie daje ogromne pole do popisu.

Zmiany logo w firmie DPD

Zmiany logo w firmie Innogy

Zmiany logo w firmie Ford

Czy warto zmieniać LOGO? Zdecydowanie tak!

Na pewno warto obserwować, pytać, śledzić zmiany pokoleniowe i w bezpośredniej konkurencji. Nie każdy rebranding oznacza sukces. Co jest istotne to rebrandingu nie robimy dla siebie, a dla przyciągnięcia większej rzeszy klientów i od tego trzeba zacząć myślenie o zmianie.

Nowy wizerunek pomaga dopasować się do:

  • Młodego potencjalnego konsumenta – młodsi klienci mają inne oczekiwania, inne nawyki i spostrzeżenia. Co innego ich zastanawia. Warto z nimi „rozmawiać” ich językiem.
  • Trendów i zachodzących zmian brandingowych – nowoczesne i estetyczne marki przyciągają
    uwagę i nowych klientów.
  • Zachowań i sposobu konsumpcji mediów.

Możliwość audytu z ekspertem

Nasi eksperci to zespół z praktyczną wiedzą z zakresu rolnictwa, hodowli, marketingu, e-commerce, logistyki i finansów. Łączą umiejętności komunikacyjne z uznaniem w branży i dążeniem do ciągłego rozwoju, śledząc nowe trendy i badania.