
Rebranding czy warto się zmieniać?
Rebranding? Czym jest?
Rebranding to coś więcej niż tylko „zmiana logo, bo tak czuję”. To całościowe odświeżenie wizerunku firmy, czyli wszystkich materiałów marketingowych, z których firma korzysta promując swoją
markę. Wyobraźcie sobie, że firma zmienia zarówno szaty zewnętrzne takie jak kurteczki, kożuszki, płaszczyki i wszystkie sukienki, spodnie, baaa nawet skarpetki;) a to oznacza, że wymienia wizytówki na nowe, papier firmowy, gadżety, wzorce prezentacji, bannery na ogrodzeniach, czy w social mediach etc. To naprawdę dużo pracy i bardzo precyzyjny proces, który warto zaplanować i rozłożyć w czasie na elementy ważne, najważniejsze i te drugo planowe.
Nasza firma Canagri właśnie przechodzi taką przemianę. To dla nas krok naprzód, który pozwoli nam być bliżej Was :)


Co wchodzi w skład rebrandingu?
- Odświeżenie logo
Subtelne zmiany lub nowe logo, które nawiązuje do dotychczasowego wizerunku, by zachować tożsamość marki. Ważna jest komunikacja zmiany, aby uniknąć utraty rozpoznawalności. - Redesign strony internetowej
Odświeżenie serwisu w celu poprawy komunikacji, uwzględnienia nowych ofert, produktów lub strategii SEO. Zmiany mają na celu skuteczniejsze dotarcie do odbiorców. - Zmiana nazwy marki
Proces delikatny i wymagający starannej komunikacji, aby zwiększyć świadomość marki, nie tracąc lojalnych klientów i unikalnego przekazu. - Nowy packing
Zmiana opakowań, które wpływają na postrzeganie produktu, komunikację polityki ekologicznej lub podkreślenie klasy premium. - Reklama
Metamorfoza polityki reklamowej, w tym nowe key visuale, palety barw i styl graficzny, aby podkreślić nowe wartości marki. - Social media
Aktualizacja strategii komunikacji w mediach społecznościowych, które odgrywają kluczową rolę w budowaniu relacji z klientami. - Cała masa materiałów marketingowych gdzie występuje logo
- Księga znaku, zwana inaczej Brandbookiem
Rebranding Canagri – udało się wiele!
- Wymieniliśmy wszystkie materiały marketingowe z logo Canagri na nowe, zgodnie z wypracowaną Księgą Znaku.
- Przeprowadziliśmy redesign platformy zakupowej Canagri
- Systematycznie przeprowadzamy odświeżanie szaty graficznej produktów Canagri.
Mamy świadomość, że rebranding w przypadku branży FMCG to częściej spotykany element promocji marki jednak my lubimy odnosić się do odwagi podmiotów z naszego „podwórka” i tu możemy wymienić bohaterów rebrandingu – firmę: ZOO Karina, Sano, Michała Grudzień i teraz już Canagri.
Inne głośne rebrandingi? Proszę bardzo:
Pamiętacie starą Żabkę? Jej „zielone żabki” były wszędzie, ale czy było zbyt trywialnie? Czy zbyt wprost i dosłownie? Ci, którzy o tym zdecydowali z pewnością wiedzieli, że ich apetytem jest to by otworzyć się na wiele innych usług, niż tylko niewielkie sklepiki pierwszej potrzeby i nowe logo zdecydowanie daje ogromne pole do popisu.


*Źródło grafiki: https://brandingmonitor.pl/dlugotrwaly-rebranding-zabki-nowe-logo/
Zmiany logo w firmie DPD


Zmiany logo w firmie Innogy


Zmiany logo w firmie Ford


*Źródło grafiki: Rebranding - doskonałe narzędzie w rękach marketerów | zapakuj.to
Czy warto zmieniać LOGO? Zdecydowanie tak!
Na pewno warto obserwować, pytać, śledzić zmiany pokoleniowe i w bezpośredniej konkurencji. Nie każdy rebranding oznacza sukces. Co jest istotne to rebrandingu nie robimy dla siebie, a dla przyciągnięcia większej rzeszy klientów i od tego trzeba zacząć myślenie o zmianie.
Nowy wizerunek pomaga dopasować się do:
- Młodego potencjalnego konsumenta – młodsi klienci mają inne oczekiwania, inne nawyki i spostrzeżenia. Co innego ich zastanawia. Warto z nimi „rozmawiać” ich językiem.
- Trendów i zachodzących zmian brandingowych – nowoczesne i estetyczne marki przyciągają
uwagę i nowych klientów. - Zachowań i sposobu konsumpcji mediów.
Możliwość audytu z ekspertem
Nasi eksperci to zespół z praktyczną wiedzą z zakresu rolnictwa, hodowli, marketingu, e-commerce, logistyki i finansów. Łączą umiejętności komunikacyjne z uznaniem w branży i dążeniem do ciągłego rozwoju, śledząc nowe trendy i badania.

